Az elektronikus tanulási környezetek rendszerszemléletű értelmezése
 |
Komenczi Bertalan Elektronikus tanulási környezetek című könyve a Gondolat Könyvkiadó Kognitív szeminárium sorozatában jelent meg 2009-ben . A könyv alapproblémája, hogy milyen hatással lehetnek az új elektronikus infokommunikációs eszközök a tradicionális tanulási környezetekre, hogyan alakulhat a tradicionális és az elektronikus tanulási környezet közötti viszony. Választ keres arra a kérdésre, hogy mennyire megalapozott az a pozitív jövőkép és radikális változtatásigény, amely az információtechnikai eszközök feltétel és kétely nélküli, átfogó oktatási alkalmazásának híveit jellemzi? Alapvető kérdés továbbá az is, hogy hogyan módosulnak a tanulás és a tanítás mibenlétéről kialakult elképzeléseink az új eszközvilág hatására. |
Recenzió PDF |
 |
Video-könyvismertetés |
 |
 |
William Richardson: Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms – A web változó arculata és az oktatás Az amerikai szerző a könyv előszavában exponálja az alapproblémát: jóllehet a diákok társas kapcsolataik nagy részét a közösségi oldalakon keresztül bonyolítják, és az őket érdeklő információkat is webkettes felületekről szerzik, alig találkoznak olyan felnőttel, aki megtanítaná őket arra, hogyan használják ezeket a rendszereket tanulásra. Az amerikai tanárok többsége még nem ismerte fel (2011), hogy az új webes világ visszavonhatatlanul átformálja azt, ahogyan az információkkal bánunk, ahogyan tanulunk. Richardson szerint a változások átfogó és transzformatív jellegét a tanárok csak akkor fogják fel, ha teljesen megértik, hogy a hálózati kapcsolatok, tartalmak, kommunikáció, tanulás nyitott világa hogyan generál új típusú tanuló közösségeket. [1] |
Recenzió PDF |
 |
 |
Collins, A. és Halverson, R. (2009): Rethinking Education in the Age of Technology. Teachers College Press, New York. |
[1] Ezt a témát újabb könyvében részletesen kifejti: Richardson W. és Mancabelli, R. (2011): Personal Learning Networks: Using the Power of Connections to Transform Education. Solution Tree Press, Bloomington