Virtuális szemináriumok

Virtuális tanulási környezetek szervezésének elméleti és gyakorlati kérdései

A virtuális tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és tanulás feltételrendszerének kialakításánál meghatározó szerepe van az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközöknek. Ezek az eszközök olyan lehetőségeket biztosítanak, amelyek a tradicionális tanulási környezetekben nem, vagy csak korlátozott mértékben álltak rendelkezésre. Egy virtuális tanulási környezet a tanulóknak – hozzáértő tanár esetében – addig nem tapasztalt tanulási élményeket adhat. Az online szeminárium diákja megtapasztalhatja, hogy valaki folyamatosan figyelemmel kíséri a munkáját, érdeklődik előrehaladása iránt, átsegíti a nehézségeken, esetenként reflektál gondolataira, örül sikerének. A diákok a jól szervezett kooperatív tanulás esetén egymás leírt gondolataira is reflektálhatnak, élénk és konstruktív eszmecsere alakulhat ki közöttük. A virtuális szeminárium kiváló eszköz tanuló közösségek létrehozására is

A virtuális tanulási környezetek kialakítása, működtetése és folyamatos továbbfejlesztése új – a korábbiakat részben kiegészítő, részben „felülíró” – tanári tudáselemeket, attitűdöket és kompetenciákat igényel. Teljesítménytámogató rendszerünkkel a hálózati, online tanulási terekben történő tanulásirányítás eredményes megszervezéséhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Feltételezzük, hogy a virtuális tanulási környezetek tervezéséhez, kialakításához és azok optimális működtetéséhez szükséges tudásanyag releváns elemei belefoglalhatók egy olyan támogató háttérrendszerbe, amely az információkat a tartalom, tanácsadás, tanulás, támogatás kategóriákban elrendezve tartalmazza. A kategóriáknak megfelelő modulokat az alábbi linkeket aktiválva tudjuk elérni.

tartalom tanacsadas tanulas tamogatas