Kezdőlap
Virtuális szemináriumok
Tartalom
A virtuális (elektronikus) tanulási környezet fogalmának értelmezése
A virtuális (elektronikus) tanulási környezetek karakterisztikus jellemzői
Virtuális tanulási környezetek a felsőoktatásban
Amerikai tapasztalatok egyetemi kurzusok virtuális transzformációjára
Virtuális egyetemek kommunikációs elemei és a veszélyforrások
A kommunikációs környezet befolyása az oktatásra
Szinkron kommunikációs eszközök újra fölfedezése az elektronikus tanításban
Tanácsadás
Virtuális tanulási környezetek létrehozását segítő alkalmazások kiválasztása
A virtuális osztályterem arculata
Virtuális szeminárium szervezésének tapasztalatai
Online tanulás-módszertan
A különböző geopolitikai háttér befolyása a „virtuális tér” oktatási felhasználására
Virtuális konzultációk szervezésére alkalmas szoftverek
Virtual classroom megvalósítások szempontjai
Virtual classroom szolgáltatások: A WizIQ alkalmazása
Saját telepítésű virtual classroom alkalmazások; A BigBlueButton
Dr. Komenczi Bertalan elérhetőségei
Dr. Szabó Bálint elérhetőségei
Dr. Tóvári Judit elérhetőségei
Tanulás
Támogatás
Szempontok virtuális tanuló közösségek tervezéséhez
Szinkron kommunikáció a távoktatásos kurzusokban
Az M-learning eszközei
Virtuális osztályterem modellezése
A BigBlueButton virtuális szemináriumszervező alkalmazás használata
Blended learning
Tartalom
A blended learning elemeinek meghatározása
A blended learning fogalmának meghatározása
A blended learning módszertani megközelítése
A blended learning a felsőoktatásban
A szabványok szerepe a blended képzésekben
A blended képzés bevezetésének kritériumai
A blended képzés bevezetésének gazdasági szempontjai
Blended képzésekhez köthető esettanulmányok
Az M-Learning fogalomrendszere és alkalmazási lehetőségei
Az APPLE és az oktatás
Az APPLE iBooks interaktív tankönyvkoncepciójának bemutatása (video)
Tanácsadás
Mestertanár Videoportál
Különleges tanulási környezetek
Táblagép kísérletek tapasztalatai az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló iskolájában
Dr. Forgó Sándor elérhetőségei
Komló Csaba elérhetőségei
Lengyelné dr. Molnár Tünde elérhetőségei
Tanulás
Digitális Tankönyvtár
Támogatás
Tpack iPad project in Schools (TIPS)
ACOT2 Apple Classrooms of Tomorrow – Today
Kollaboratív alkalmazások gyűjteménye internetes környezetben és iPaden
Sulinet Tudásbázis (SDT)
OKOSDOBOZ
REALIKA (Digitális foglalkozásgyűjtemény és oktatásszervezési szoftver)
Oktatáselmélet
Tartalom
Pedagógiai technológiai rendszertervezési és humán teljesítménytechnológiai modellek
Az oktatástechnológia előtörténete és fogalmának értelmezései
Az Instructional Design and Development – paradigmaváltás – rendszerszemlélet
Az oktatásfejlesztési modellek – az ADDIE modell és más vizuális reprezentációk
A humán teljesítménytechnológiai modell
Az oktatástechnológiával és tervezéssel kapcsolatos kutatások és az innováció
Nézőpontok az oktatáselmélet új forrásvidékeinek bemutatásához
Az információs kor kihívásainak inter- és transzdiszciplináris értelmezései
Jerome Bruner Az oktatás kultúrája
Komenczi Bertalan Információ, ember és társadalom
Nagy József XXI. század és nevelés
Az elektronikus tanulási környezetek rendszerszemléletű értelmezése
Komenczi Bertalan Elektronikus tanulási környezetek
Alternatív- progresszív- és antipedagógiai gondolkodásformák, iskola- és oktatáskritikák
A Seymour Papert trilógia
Források a kognitív tudomány és a pszichológia témaköréből, illetve az ezekből építkező oktatáselméleti interdiszciplínák területéről
Oktatáselméleti szempontból releváns forrásmunkák a média- illetve médiumelmélet területéről
Kognitív-evolúciós irányultságú szemléletmód, amely az elme és a kultúra kölcsönhatásrendszerére fókuszál
Merlin Donald Az emberi gondolkodás eredete
Tomasello, M. (2002): Gondolkodás és kultúra.
Csányi Vilmos (2010): Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében Iskolakultúra
Csibra Gergely és Gergely György (szerk.): Ember és kultúra. A kulturális tudás eredete és átadásának mechanizmusai
Az elme természetének kérdéseire irányuló filozófiai és neurobiológiai vizsgálódások
Searle, J.(2000): Elme, nyelv és társadalom. A való világ filozófiája.
A korszerű tanári műveltség alapelemei – video előadások
Válogatott könyvek a korszerű tanári műveltség elméleti forrásvidékeiről
Válogatott tanulmányok a korszerű tanári műveltség elméleti forrásvidékeiről
Válogatás a korszerű tanári műveltség elméleti alapjaiból
Tanácsadás
Dr. Komenczi Bertalan elérhetőségei
Dr. Nádasi András elérhetőségei
Tanulás
Támogatás
ERIC adatbázis
EISZ információszolgáltatás
EPA – Elektronikus Periodika Archivum
A taxonómiai rendszerek szerepe a HPT elemzési és fejlesztési folyamataiban
Sztenderdek, oktatásfejlesztési, a-tervezési kompetenciák
Go to ...
Go to ...
Elektronikus Tanári Teljesítménytámogató Rendszer (ET3R)
Navigáció:
Elektronikus Tanári Teljesítménytámogató Rendszer (ET3R)
→
Virtuális szemináriumok
→
Tanácsadás
→ Dr. Komenczi Bertalan elérhetőségei
Dr. Komenczi Bertalan elérhetőségei
Dr. Komenczi Bertalan elérhetőségei
Honlap
Blog
E-mail
Skype konzultáció
(Időpontot email-ben lehet kérni)
Telefon
06 36 520 400 telefonszámon a 2072 illetve a 2033 mellékek
Postacím
Dr. Komenczi Bertalan
Eszterházy Károly Főiskola
Médiainformatika Intézet
Eszterházy tér 1.
3300 Eger