6. LECKE: A WIZIQ OSZTÁLYTERMEK KIEGÉSZÍTŐ TANESZKÖZEI

Nos, ezek voltak a virtuális osztálytermek legalapvetőbb funkciói. A WizIQ azonban számos további, elektronikus taneszközt bocsát rendelkezésre!

A jelenléti oktatásban is általános, hogy a tanuló óra közben elfárad, és mással kezd foglakozni. Ezt általában hamar észrevesszük, és egyszerűen és gyorsan tudunk reagálni is. A virtuális osztálytermekben azonban ez nem így van. Hiába a webkamera, hiába a mikrofon és fülhallgató, nem látjuk át a teret, nem érzékeljük a tanuló apró metakommunikatív rezdüléseit... A virtuális osztályteremben ugyanis szinte teljesen hiányzik testbeszéd, gyakorlatilag nincs metakommunikáció.

Mit tehetünk hát a figyelem visszaszerzése érdekében? Nos, ha elveszítettük, akkor szinte semmit. A legjobb, ha folyamatos interakciókkal előzzük meg a tanuló figyelmének elkalandozását. A virtuális osztálytermek használatával kapcsolatban azt javasolják, hogy 3-5 percenként mindenképpen legyen valamiféle interakció a tanár és a diákok, a diák és másik diák, a diákok és a szoftver, vagy a diákok és tananyag között. Vajon milyen eszközökkel oldathatjuk ezt meg a WizIQ-ban?